Bloc 115 enllaçat per la independència amb el 116 Catalunya indrets amb encant

diumenge, 17 de març del 2013

Matadepera

Municipi de la comarca del Vallès Occidental, situat als vessants meridionals del conglomerat rocós de Sant Llorenç del Munt, la Mola n'és el punt més alt amb 1095 metres.

Església Parroquial de Sant Joan Baptista
Temple d'estil neogòtic amb campanar de maó vist.
Obra de Bonaventura Bassagoda entre 1904 i 1911





L'actual centre urbà es va començar a urbanitzar a finals del segle XVIII




El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt ocupa una bona part del terme municipal.

Conglomerat rocós que té La Mola com a punt més alt.



Al segle X ja hi havia una església en aquest indret, segons la tradició, aixecada pels monjos de Sant Cugat del Vallès. 
El Monestir de Sant Llorenç del Munt va ser fundat el 985 i refundat el 1013 com a abadia benedictina independent. Al segle XII va tornar a dependre del monestir de Sant Cugat, però tenia abat propi fins al 1608. El 1804 va marxar el darrer monjo.
Un dels millors exemples del primerenc romànic català.




Des del centre d'informació al Coll d'Estenalles, a la carretera de Mura...



surten diferents rutes per recórrer el Parc Natural, amb punts emblemàtics com el Montcau




El Coll d'Ares, amb extraordinàries vistes





4 comentaris:

Racons de la nostra terra ha dit...

Quin recorregut tan interessant per la vila propera a Castellar, on visc.
Des de casa puc apreciar alguna de les fotos que has fet, la mola, la màquina de tren..
m'agrada veure el teu punt de vista!

una abraçada

DORA ha dit...

Uns altres indrets desconeguts per mi , haure de fer un pensament i sortir cada cap de setmana , sinó no em donara temps de veure-ho tot ;)
Bones les fotografies i la informació , com sempre!

Abraçada! :)

joanloam ha dit...

Sí Maria, és preciosa tota la zona del parc natural de Sant Llorenç del Munt, que no coneixia, ara em queda pendent arribar fins a la Mola, no sabia que en diguéssiu: la màquina de tren.

Salutacions

Joan

joanloam ha dit...

Tens raó Dora, jo em vaig començar a fer una llista i en poca estona em van sortir més de 50 indrets. això ja suposaria un any, sortint cada setmana.

Una abraçada

Joan